مدافع حرم شهید روح الله قربانی

15 تیر 1395 نظرات (0) بازدید :

مدافع حرم شهید روح الله قربانی
ولادت :اول خردار 68 ،ابتدا نامش را عباس گذاشتند ولی بعد از رحلت امام شناسنامه اش نام روح الله ثبت شد
تاریخ شهادت : 13 آبان 94
پدرش از مجاهدان 8 سال دفاع مقدس است.شهید از شاگردان حاج آقا مجتهدی تهرانی بود و از 19 سالگی در کلاس های اخلاق ایشان شرکت می کرد، از شاگردان ممتاز دانشکده بود . به زبان عربی و انگلیسی مسلط بود، از دوستان نزدیک شهید محمدخانی ،مدواری و صدرزاده.
همسر شهید:روح الله هدفمند و قانونمند بود ، برای تمام روزهایش برنامه داشت،میگفت این دنیا خیلی کوتاه و بی ارزش است و خیلی زود تمام می شود. اگر قسمت شد و من از این سفر برنگشتم و شهید شدم، تو غصه نخور، من قول می دهم آن دنیا همیشه با هم هستیم، تو فقط تحمل کن،می گفت من از شهادت فرار نمی کنم. ولی ما باید برویم ، بجنگیم، نابود کنیم و ریشه ظلم را بکنیم ، اگر خدا خواست به شهادت می رسیم .
وصیت نامه شهید:اگر شهید شدم یک کلام وصیت اینکه حاج آقا مجتبی به نقل از علی علیه السلام می گفتند منتهی فضل الهی تقوی است، شهادت خوب است اما تقوی بهتر است تقوایی که در قلب است و در رفتار بروز پیدا می کند فکر نکنم مال یک روز باشد شاید یک روزه هم باشد ولی حاج آقا می گفت پی ساختمان و فنداسیون آهن است.
چیزی که نمی دانید عمل نکنید. ادای کسی را در نیارید. بدون علم درست وارد کاری نشوید مخصوصا دین؛ اول واجبات بعد مستحبات مؤکد مثل کمک به پدر و مادر و دور و بری ها…
مادر(مادر شهید 10 سال پیش فوت کرده اند) متشکرم وقتی تحملم کردی، وقتی با اسم ارباب شیرم دادی، وقتی دعا کردی شهید شم. وقتی بابام عراق و سوریه و جنگ و کمیته و بوسنی و … بود و تو مارو بزرگ کردی تنها و سخت. انشاءالله با شهادتم شفاعتت کنم. من را کنار مادرم دفن کنید که هرچی دارم از مادر و پدرم است.
شعر ارسالی شهید :

باید که رسم و راه دلم را عوض کنم
شد شد ،نشد نگاه دلم را عوض کنم
یا باید آن حبیب بیاد شکار دل
یا من چرا گاه دلم را عوض کنم
با این سلیقه هیچ نصیبم نمیشود
باید بخوا نخواه دلم را عوض کنم
اصلاّ بگو چرا دل ما را نمی خری؟
تا کی بناست نوکری این و آن کنم؟
اصلاّ بگو حرف جدایی برای چه؟
جز از حریمتان به کجا آشیان کنم؟
با قافله نمیبریم کربلا ، گذار
خود را به کاروان حرم پاسبان کنم
تا که دلت به رحم بیاید، نظر کنی
یادی ز تربتی که بود بی نشان کنم