عده‌ی زیادی می‌گویند سپاه کشور را در دست دارد و در همه‌ی امور دخالت می‌کند و در زمینه اقتصادی درانت و قاچاق انجام می‌هند و هر جا شرکتی فعالیت می‌کند سپاه سهام آن را خریداری می‌کند …

22 فروردین 1397 نظرات (0) بازدید :

عده‌ی زیادی می‌گویند سپاه کشور را در دست دارد و در همه‌ی امور دخالت می‌کند و در زمینه اقتصادی رانت و قاچاق انجام می‌دهند و هر جا شرکتی فعالیت می‌کند سپاه سهام آن را خریداری می‌کند مثلا در بندر رجایی در جنوب کالا را قاچاق می‌کند و یا با تعرفه خیلی پایین وارد می‌کند که به ضرر دیگر وارد کننده‌ها می‌شود …

پاسخگویی به سؤالات و شبهات (ایکس – شبهه): عده‌ی زیادی چنین نمی‌گویند، بلکه عده‌ی کمی این شایعات را با جوّسازی، به جریان‌سازی گسترده مبدل می‌نمایند! عده‌ی زیاد، همان مردم هستند که قدر فعالیت جوانان و هموطنان خود در این میدان را می‌دانند.

  • – کشور را مقام معظم رهبری و مردم با انتخاب کارگزاران خود در دولت، مجلس و … اداره می‌کنند و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، یکی از نهادهای این کشور می‌باشد.

پس اگر بگویند: «کشور را سپاه اداره می‌کند»، یک ضد تبلیغ دو سویه است که بخش کوچک آن به سپاه مربوط می‌گردد که البته حاکی از توانمندی آن خواهد بود و بخش بزرگ آن به تمامی ساختار ادراه کشور (دولت، مجلس، سازمان‌ها و …) مربوط می‌گردد که نشان از بی‌ عرضگی آنها دارد! پس این شایعه‌ی عوامانه، مستند، مستدل و مقبول نمی‌باشد.

  • – این پایگاه، وکیل مدافع سپاه پاسداران نمی‌باشد و منکر تخلفاتی که در آن ارگان نیز انجام می‌پذیرد نمی‌باشد، اما حقایق و واقعیت‌هایی وجود دارد که اذهان عمومی باید از آنها مطلع باشند، مانند:

الف – دشمنان خارجی به سرکردگی امریکا و انگلیس، از همان ابتدای پیروزی انقلاب و جمهوری اسلامی ایران، سپاه پاسداران را که نقش بسیار مؤثری در رویایی با منافقین در شهرها، قائله‌ی تجزیه کشور در کردستان و جنگ تحمیلی 8 ساله داشت، بزرگترین سد مقابل خود [پس از رهبری و مردم] شناخته‌اند. آنها سپاه را به حق، بازوی توانمند رهبری (ولایت)، و پشتیبان قدرتمند ملت می‌شناسند.

ب – اکنون، پس از نافرجامی برجام، ایستادگی سپاه پاسداران از نفوذ آنها به سایت‌های نظامی، رشد صنایع موشکی که نقش پدافندی و دفاعی صد در صد مؤثری در بازدارندگی از حملات نظامی به این کشور دارد – نقش سپاه پاسداران در مقابله با تروریسم بین الملل در منطقه که خوفناک‌ترین طرح امریکایی – انگلیسی قرن می‌باشد و شکست پروژه‌ی داعش، برای تجزیه‌ی عراق، سوریه و سپس نفوذ به ایران و …، این دشمنی تشدید و مضاعف گردیده است.

ج – در داخل کشور نیز توطئه‌های سیاسی، نظامی، اقتصادی و امنیتی بسیاری به خاطر حضور همه جانبه‌ی سپاه پاسداران خنثی گردیده است، پس بالتبع بغض دشمنان داخلی نیز تشدید گردیده است. اما چون علیه این اقدامات نمی‌توانند در میان اذهان عمومی مردم ضد تبلیغ کنند، پروژه‌های اقتصادی را بهانه کرده‌اند، و البته می‌دانند که تضعیف بنیه‌ی مالی و اقتصادی، به مثابه‌ی تضعیف کل یک مجموعه می‌باشد.

پروژهای اقتصادی:

نظر به این که هر گونه هجمه و ضد تبلیغ علیه سپاه پاسداران، با مخالفت شدید اذهان عمومی مواجه می‌گردد، تنها بهانه، عرصه‌ی اقتصادی باقی می‌ماند؛ تا بگویند: شکست‌های مجلس و دولت در عرصه‌ی اقتصادی، که گاهی همچون “جنگ نیابتی” علیه بنیه‌ی اقتصادی این کشور ظهور و بروز دارد، تقصیر فعالیت‌های اقتصادی سپاه پاسداران است! چنان که می‌بینید در آخر بحث به جای تولید، به وارادات اشاره می‌شود!

قانون اساسی:

نیروهای مسلح در هر کشوری، از امکانات گسترده‌ی نیروهای تخصصی (به ویژه مهندسی) – ماشین‌آلات و دستگاه‌ها (لجستیکی) – حمل و نقل هوایی، زمینی و دریایی – امکانات پدافندی غیر عامل و … برخوردار می‌باشند که اختصاص آنها به فعالیت‌های نظامی و یا صرفاً جنگ، به مثابه‌ی راکد گذاشتن این سرمایه‌های کلان می‌باشد.

از این‌رو، در قانون اساسی این کشورها و نیز شرح وظایف هر یک از نیروهای مسلح، فعالیت در عرصه‌ی عمرانی و اقتصادی آنها (در زمان صلح) پیش‌بینی شده است.

طبق اصل صد و چهل و هفتم (147) قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران   : «دولت باید در زمان صلح از افراد و تجهیزات فنی ارتش در کارهای امدادی، آموزشی، تولیدی، و جهاد سازندگی، با رعایت کامل موازین عدل اسلامی استفاده کند در حدی که به آمادگی رزمی آسیبی وارد نیاید».

بنابراین، نیروهای مسلح، می‌توانند و باید که امکانات و نیروهای خود را در زمان صلح، در عرصه‌های فرهنگی، اقتصادی، علمی، امدادی و … به کار بیاندازند.

پروژهای انجام شده توسط سپاه پاسداران:

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، تا کنون بیش از 40 هزار پروژه‌ی عمرانی را به انجام رسانده است که بیش از 200 مورد آن، ابر پروژه بوده است؛ پروژه‌هایی که ابتدا به شرکت‌های به اصطلاح غول‌پیکر و جند ملیتی بزرگ جهان داده شد و آنها نیز پس تحمیل هزینه‌های گزاف، اتلاف وقت و از بین بردن فرصت و … (که توجیه اقتصادی را چالش مواجه می‌کند)، شروع نکرده و یا ناتمام رهاکردند و رفتند!

پالایشگاه خلیج فارس – بیش از 20 میلیون متر مکعب سد – احداث جاده‌ها – بالغ بر ۱۳ هزار پروژه محرومیت زدایی – تأسیس بیمارستان‌های صحرایی – خانه سازی گسترده در مناطق زلزله زده و …، از جمله این پروژهای انجام شده می‌باشد و ای کاش که “جهاد سازندگی” نیز در وزارتخانه ادغام نمی‌گردید و موازی با سپاه پاسداران، به انجام پروژه‌های عمرانی اقدام می‌نمود.

نکات:

یک – چه در امریکا، چه در کشورهای بزرگ اروپایی، یا آسیایی (چین، ژاپن و …) و چه در ایران، پروژهای کلانی وجود دارد که شرکت‌های بخش خصوصی نه توان ورود به آنها را دارند و نه برایشان صرف دارد. اما نهادها، نیروهای مسلح و سازمان‌های بزرگ غیر خصوصی، با توجه به سرمایه‌های کلان مالی و غیر مالی خود (تجهیزات و …) می‌توانند آنها را به انجام رسانند.

دو – در ایران نیز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، معمولاً به پروژه‌هایی که شرکت‌های کوچک‌تر بخش خصوصی می‌توانند آن را به انجام رسانند، وارد نمی‌شود [پروژه‌های زیر صد میلیارد تومان].

سه – وقتی یک شرکت بزرگ خارجی، یا داخلی، خصوصی یا دولتی، یا شرکت‌های اقماری وابسته به نیروهای مسلح (از جمله سپاه)، انجام یک پروژه‌ی کلان را بر عهده می‌گیرند، کارها را بین صدها شرکت دیگر تقسیم می‌کنند؛ در واقع مانند این است که آن سرمایه‌ی عظیم ملی را به پشتیبانی شرکت‌های کوچکتر آورده‌اند؛ پس کار و کارآفرینی توسعه می‌یابد.

چهار – در عرصه وارادات نیز سپاه پاسداران هیچ گاه نمی‌رود مانند برخی کانال بزند تا ده‌ها کانتینر لباس قاچاق وارد کند تا کارگاه‌های تولیدی داخل بخوابد – یا شب عید سیب و پرتقال و نارنگی وارد کند، تا باغداران محصول داخلی خود را کنار جادهها بریزند و یا حتی خشکبار وارد این کشور کند و …؛ بلکه ممکن است در برخی از کالاهای استراتژیک، مانند واردات صنایع خاص، یا واردات شکر و … اقدام نماید تا قاچاقچیان، بیش از این نتوانند خون ملت را در شیشه کنند.

  • – البته منکر این که چه بسا تخلفات بسیاری در این راستا انجام پذیرد نیز نمی‌توان شد؛ اما آن که به این بهانه، آن حضور فعال، گسترده، لازم، ضروری و تعیین کننده را زیر سؤال می‌برد، یا اطلاع ندارد و یا دانای مغرض است و می‌داند چرا این همه با سپاه پاسداران مخالف است!

 

مشارکت و هم‌افزایی (سؤال به همراه نشانی لینک پاسخ، جهت ارسال به دوستان در فضای مجازی)

شبهه: بسیاری می‌گویند: سپاه پاسداران کشور را اداره می‌کند و در همه امور – به ویژه اقتصادی – با رانت و قاپاق دخالت می‌کند.

http://www.x-shobhe.com/shobhe/9154.html