نباید اجازه داد یاد شهیدان در اثر جلوه‌های کاذب فراموش شود

13 آذر 1396 نظرات (0) بازدید :

یانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار دست‌اندرکاران کنگره ۱۲ هزار شهید استان آذربایجان‌غربی که در تاریخ ۳۰ مهر ۹۶ برگزار شده بود، صبح امروز در محل این همایش در ارومیه منتشر شد.

حضرت آیت الله خامنه‌ای در این دیدار با اشاره به اهمیت زنده نگه‌داشتن یاد و نام شهیدان و روحیه فداکاری و شهادت، گفتند: برترین شخصیت‌ها و چهره‌های درخشان تاریخ ما در قرنهای اخیر، جوانان فداکاری بودند که به دفاع از کشور و انقلاب شتافتند.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به این واقعیت تاریخی که هرگاه مردان فداکار و با گذشت به میدان نیامده‌اند، کشور دچار ذلت شده و هرگاه همچون دوران دفاع مقدس مردان بزرگ و دلاور در صحنه حضور داشته‌اند، کشور سربلند شده است، افزودند: نباید اجازه داد در اثر برخی جلوه‌های کاذب و عظمت‌های دروغین، یاد شهیدان فراموش و کهنه شود و فعالیت‌هایی همچون کنگره شهدا، پادزهر آن توطئه و حرکت مسموم است.

ایشان با تجلیل از حضور فداکارانه مردم استان آذربایجان غربی در مبارزه با دشمنان از ابتدای پیروزی انقلاب، یاد برخی شخصیت‌های برجسته و مجاهد استان همچون شهید باکری، مرحوم زکیانی، مرحوم قاضی خضری و آیت‌الله حسنی را گرامی داشتند و گفتند: صبر و تحمل مردم آذربایجان غربی در میدان مبارزه و در مقابل حوادث سخت و عجیبی همچون بمباران شیمیایی سردشت نشان‌دهنده عظمت مردم این استان است.

حضرت آیت الله خامنه‌ای با تأکید بر لزوم شناساندن ویژگی‌ها و برجستگی‌های معنوی آذربایجان غربی به ایرانیان، افزودند: در معرفی این استان معمولاً به موقعیت‌های گردشگری یا تنگناها و مشکلات آن اشاره می‌شود، در حالی‌که آذربایجان غربی شجاعانه در مقابل حوادث و فتنه‌ها ایستادگی کرد و باید این عظمت و شجاعت نیز به مردم کشور معرفی و نشان داده شود.