وصیت خواندنی معلم شهید خطاب به دانش آموزان و معلمان

31 تیر 1397 نظرات (0) بازدید :

معلم شهید ایوب شیر خانی فرزند محمد درسال ۱۳۴۱ درشهرستان هرسین از توابع استان کرمانشاه متولد گردید خانواده شهید در سال ۱۳۴۳ به شهرستان نورآباد لرستان که در آن زمان بخش بود مهاجرت نمودند این شهید والا مقام تحت تربیت پدر ومادر خود که خانواده مذهبی ومتعهد بودند قرار گرفت.

دوران تحصیلات ابتدایی را در دبستان ادب گذرانده وپس از آن وارد مدرسه راهنمایی مجیدی شد ودر این دوران کم کم نبوغ سرشار نامبرده برای معلمان وهمکلاسان روشن گردید وجزء دانش آموزان ممتازمدرسه بود

شهید علاوه براینکه از نظر درسی سرآمد بود، در انجام دادن تکالیف دینی از قبیل نماز و روزه پیشتاز بود و در تیم فوتبال شهر پذیرفته شد، بعد از اتمام تحصیلات راهنمایی وارد مقطع متوسطه گردید و در دبیرستان امام خمینی (ره) همین شهرستان به مدت ۳ سال در در رشته فرهنگ وادب مشغول به تحصیل و در این دوران از نظر درسی واخلاقی شهره عام وخاص گردید. در میان  همکلاسان ومعلمان وهمشهریان بعنوان یک دانش آموزی خوش اخلاق منظم وشجاع شناخته شد.

برای کسب مدرک دیپلم به شهرستان نهاوند مهاجرت نمود ودر سال ۱۳۶۰ از دبیرستان الفتح موفق به کسب مدرک دیپلم گردید .سالهای آخر تحصیل این شهید مصادف بود با شروع انقلاب اسلامی .

از آنجایی که درخانواده مذهبی پرورش یافته بود ودارای هوش سر شار بود ونبوغ مثلال زدنی بود وضعیت آن زمان را به خوبی درک نموده وبه امام خمینی (ره) وآرمانهی بلند او عشق می ورزید و در بیداری مردم شهر وهمکلاسی های خود تا سرحد امکان کوشش می نمود شهید والا مقام در سال ۱۳۶۱ با دختری از خانواده ای مذهبی ازدواج نمود که حاصل این ازدواج ۲ دختر که یکی پس از شهادت وی به دنیا آمد می باشد .

شهید در سال ۱۳۶۱ به عنوان دفتر دار دبیرستان امام (ره)نورآباد مشغول به کار ودر سال ۱۳۶۲وارد مرکز تربیت معلم شهید اشرفی اصفهانی کرمانشاه و با مدرک فوق دیپلم ادبیات فارسی فارغ از تحصیل  گردید.

وی در سال ۱۳۶۴ به عنوان مدیر مدرسه راهنمایی شهیدمطهری نورآباد مشغول به کار شد ودر این مدت کوتاه به عنوان یک الگوی قابل قبول برای همه همکاران پذیرفته شد از نظر اخلاقی فردی مهماننواز- خوشرو- شجاع –متواضع – مودب وشوخ طبع بود ور درمیان اقوام وفامیلها بعنوان یتیم نواز یمهربان و دلسوزی مشهور بود .

تااینکه در ۲۲ فروردین ۱۳۶۵ همراه سایر همکاران ومردم دلاور استان لرستان به منطقه غرب اعزام شد ودر تیپ ۱۱۰ شهید بروجردی مشغول به خدمت شد و در ۲۴ اردیبهشت سال ۱۳۶۵ در منطقه عملیاتی حاج عمران به فیض شهادت نائل گردید، روحش شاد ویادش گرامی باد.

بخشی از وصیت نامه شهید خطاب به دانش آموزان ومعلمان ثبت شده در دفتر خاطرات با دست خط خود ایشان:

منبع:پایگاه اطلاع رسانی سلام دلفان