مطالعه کتاب و همخوانی آن در خانواده

5 مرداد 1395 نظرات (0) بازدید :

حضرت آیة الله خامنه ای ید طولایی در مطالعه کتاب دارند. ایشان بسیاری از کتاب هایی را که وارد بازار می شود – کتاب های داخلی و خارجی – تهیه، مطالعه و نقد می کنند.
در یکی از دیدارهایی که معظم له از نمایشگاه بین المللی کتاب تهران داشتند، هنگام بازدید از غرفه های ناشران ایرانی که کتاب های ترجمه شده خارجی را چاپ کرده بودند، طوری درباره کتاب های ترجمه شده خارجی اظهار نظر می کردند و سراغ آثار ترجمه نشده مولفان خارجی را از ناشران گرفتند که تمامی ناشران، از این همه تبحر مقام معظم رهبری در حوزه کتاب شناسی، به وجود آمدند.
برای من نیز چنین نگاهی به عالم کتاب، بسیار زیبا و شاید بی نظیر بود.
حجة الاسلام و المسلمین سید جواد هاشمی

هم خوانی در مطالعه

دفتر ادبیات حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی با این که یکی – دو سال بیش تر از تاسیس آن نگذشته بود، 63 کتاب درباره دفاع مقدس به چاپ رسانده بود. روزی بنده این 63 کتاب را خدمت مقام معظم رهبری بودم. معظم له تک تک آن ها را نگاه کردند، سه جلد از کتاب ها را برداشتند و بقیه را برگرداندند و فرمودند: این سه جلد، جدید است که من هنوز ندیده ام، اما بقیه را هم دیده ام و هم مطالعه کرده ام! نه تنها خودم، که بعضی از کتاب ها را با بچه ها در منزل هم خوانی کرده ایم!
دقت در مطالعه مقام معظم رهبری آن قدر بالاست که گاه نکته های بسیار ظریف و جالبی را در حاشیه کتاب ها یادداشت می فرمایند و گاه بعضی از یادداشت ها را به ما تحویل می دهند که حوزه هنری از آن ها بهره برداری خوبی داشته است.
حجة الاسلام محمد علی زم